Retourneren of Ruilen

Retourneren en Ruilen

  1.          Retour- en ruilmethode
  2.          Verzendkosten retourneren
  3.          Bestelling retourneren
  4.          Retourzending volgen
  5.          Garantie

Omruilen
Wilt u een maat kleiner, groter of wilt u toch liever een ander model? Geen probleem, u kunt eenmalig een retourlabel aanvragen zodat u ze gratis kunt retourneren (Alleen in Nederland mogelijk en bij een aankoopbedrag van minimaal € 50,00). Mail naar klantenservice@taft.nl met het verzoek dat u uw schoenen wilt omruilen. Vermeldt daarbij het artikelnummer, maat en ordernummer. Mocht de maat of schoen er niet meer zijn dan zijn de retourkosten voor uw eigen rekening.

1. Retour- en ruilmethode
Alle artikelen op de webshop (m.u.v. fournituren en aankopen in de winkel) kunnen binnen veertien dagen aan ons worden geretourneerd indien deze ongedragen en in originele staat zijn. Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken wij u vriendelijk zo snel mogelijk een mail te sturen met daarbij de klacht en een foto. Wij raden u aan de schoenen op zachte oppervlakken (bijv. tapijt) te passen en uit te proberen. Indien u het artikel wilt retourneren, zorg er dan voor dat u het artikel niet vies maakt en in de -voor zover redelijkerwijs mogelijk- originele staat en fabrieksverpakking naar ons terugstuurt. Dit bespaart u en ons, in het geval van een klacht, tijd en moeite. Gebruik bij het retourneren onze webshoptas (plastic tas of doos), indien dit niet het geval is accepteren wij de retournering niet.

Retourmethode Wenst u een artikel te retourneren (m.u.v. fournituren en aankopen in de winkel), dan kunt u deze afgeven bij een van onze winkels of bij een POSTNL-punt. Klik hier om te kijken waar het voor u dichtstbijzijnde PostNL punt gelokaliseerd is. Na ontvangst van uw retourzending wordt het aankoopbedrag van het betreffende artikel zo spoedig mogelijk teruggestort, doch uiterlijk binnen veertien werkdagen.

Online ruilen Bij een ruilverzoek duidelijk het nieuwe artikel vermelden. Verschillen in aankoopbedrag tussen het teruggestuurde en opnieuw bestelde artikel worden teruggestort of verrekend.

Ruilen in de winkel Bij ruiling in een van onze vestigingen is het echter niet mogelijk contant geld terug te krijgen. Verschillen in aankoopbedrag worden teruggestort of verrekend in de winkel.

2. Verzendkosten retourneren
De kosten voor het retourneren van uw bestelling zijn voor uw eigen rekening, tenzij er sprake is van een fout aan onze kant. U mag als klant eenmalig gratis omruilen. Heeft u toch een kleinere of grotere maat nodig? Of wilt u een ander artikel? Wij sturen u een retourlabel zodat u dan gratis het artikel kunt omruilen. Neem hiervoor altijd eerst contact met ons op.

3. Bestelling retourneren
Volg onderstaande instructies voor retourneren of online ruil.

  1. Gebruik het meegeleverde retourformulier
  2. Knip het retouradres uit
  3. Vul het retourformulier in en leg deze samen met het artikel in de verpakking (graag in een doos, tas of in de door ons geleverde webshoptas)
  4. Plak het retouradres op de verpakking
  5. Geef uw retourzending af bij een PostNL punt en bewaar uw verzendbewijs (zonder bewijs kunnen wij helaas niets traceren). De kosten zijn voor u.
  6. Na ontvangst van uw retourzending ontvangt u een bevestiging per e-mail en worden de schoenen binnen vijf werkdagen verrekend (hangt af met welke betalingsmethode u heeft betaald), tenzij u voor online ruilen heeft gekozen.

Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of via nummer +31 (0)20 659 34 44.

4. Retourzending volgen
Het volgen van de retourstatus van uw bestelling in ‘Mijn Account’ is vanwege technische redenen NIET mogelijk. Wanneer u uw retourzending afgeeft op een PostNL punt, krijgt u een PostNL tracking nummer waarmee u  de retourzending kunt volgen.Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en verwerkt hebben, ontvangt u hierover een bevestiging per e-mail.

Mocht u twee weken na het retourneren van uw bestelling nog steeds geen e-mail hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of via nummer +31 (0)20 659 34 44

5. Garantie
Ondanks onze uiterste zorg en controle kan het gebeuren dat u na aankoop een productiefout ontdekt of een verkeerd product hebt ontvangen. Taft Shoes raadt u aan de geleverde producten meteen na ontvangst goed na te kijken en de eventuele daarbij gebleken gebreken z.s.m. (binnen 2 dagen) mailen of telefonisch te melden. Een verkeerd of beschadigd artikel kunt u ruilen in een van onze winkels of terugsturen naar ons retouradres. Wij vragen u hierbij gebruik te maken van onze retour- en ruilmethode. Wij geven maximaal een jaar garantie op schoenen mits om gegronde reden. Wij geven geen garantie op hakken, ritsen en gespen.