Retourneren of Ruilen

Retourneren en Ruilen

Retour- en ruilmethode

Alle artikelen op de webshop (m.u.v. fournituren en aankopen in de winkel) kunnen binnen veertien dagen aan ons worden geretourneerd indien deze ongedragen en in originele staat zijn en zijn voorzien van de originele labels en etiketten. Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken wij u vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden. Uiteraard is het passen van artikelen toegestaan. Wij raden u aan de schoenen op zachte oppervlakken (bijv. tapijt) te passen en uit te proberen. Labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het passen en beoordelen van het artikel verhindert. Indien u het artikel wilt retourneren, zorg er dan voor dat u het artikel niet vies maakt en in de -voor zover redelijkerwijs mogelijk- originele staat en fabrieksverpakking naar ons terugstuurt. Dit bespaart u en ons, in het geval van een klacht, tijd en moeite.

Retourmethode Wenst u een artikel te retourneren (m.u.v. fournituren en aankopen in de winkel), dan kunt u deze afgeven bij een van onze winkels of bij een POSTNL-punt. Klik hier om te kijken waar het voor u dichtstbijzijnde PostNL punt gelokaliseerd is. Na ontvangst van uw retourzending wordt het aankoopbedrag van het betreffende artikel zo spoedig mogelijk teruggestort, doch uiterlijk binnen veertien werkdagen.

Online ruilen Bij een ruilverzoek duidelijk het nieuwe artikel vermelden. Verschillen in aankoopbedrag tussen het teruggestuurde en opnieuw bestelde artikel worden teruggestort of verrekend.

Ruilen in de winkel Bij ruiling in een van onze vestigingen is het echter niet mogelijk contant geld terug te krijgen. Verschillen in aankoopbedrag worden teruggestort of verrekend in de winkel.

Verzendkosten retourneren

De kosten voor het retourneren van uw bestelling zijn voor uw eigen rekening, tenzij er sprake is van een fout aan onze kant.

 

 

Bestelling retourneren

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Volg onderstaande instructies voor retourneren of online ruil.

1) Print uw retourformulier uit

2) Knip het retouradres uit

3) Vul het retourformulier in en leg deze samen met het artikel in de verpakking

4) Plak het retouradres op de verpakking

5) Geef uw retourzending af bij een PostNL punt en bewaar uw verzendbewijs. De kosten zijn voor u.

6) Na ontvangst van uw retourzending ontvangt u een bevestiging per e-mail en worden de schoenen binnen dertig dagen verrekend, tenzij u voor online ruilen heeft gekozen.

Terugbetaling

Verwerking van een retourzending bij Taft Shoes:

  1. U geeft de retourzending af bij een PostNL punt en bewaart het verzendbewijs
  2.  Uw pakket wordt door PostNL naar een van onze vestigingen gebracht
  3.  Uw retourzending wordt door ons gecontroleerd.
  4.  Na een geslaagde controle wordt het artikel met u verrekend, tenzij er gekozen is voor online ruilen.

Hieronder ziet u per betaaloptie hoe een artikel wordt verrekend en met welke tijdsduur u rekening dient te houden.

 

Betaalmethode & Terugbetaling

Betaalmethode

Verrekening methode

Tijdsduur*

Bankrekening

2 weken

Taft Shoes tegoed

2 weken

* Normale verwerkingstijd, uitzonderingen daargelaten.

 

Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of via nummer +31 (0)20 659 34 44.

Retourzending volgen

Het volgen van de retourstatus van uw bestelling in ‘Mijn Taft Shoes’ is vanwege technische redenen NIET mogelijk.

Wanneer u uw retourzending afgeeft op een PostNL punt, krijgt u een PostNL tracking nummer waarmee u  de retourzending kunt volgen.

Wanneer wij vervolgens uw retourzending hebben ontvangen en verwerkt, ontvangt u hierover een bevestiging per e-mail. In deze e-mail staat ook direct het nieuwe rekening- of restitutiebedrag.

Het eerste gedeelte van uw retourzending, vanaf het PostNL punt tot aan onze winkel, kunt u dus zelf online volgen via de website van PostNL, NIET via ‘Mijn Taft Shoes’.

Mocht u twee weken na het retourneren van uw bestelling nog steeds geen bevestigingse-mail hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of via nummer +31 (0)20 659 34 44

Garantie

Ondanks onze uiterste zorg en controle kan het gebeuren dat u na aankoop een productiefout ontdekt of een verkeerd product hebt ontvangen. Taft Shoes raadt u aan de geleverde producten meteen na ontvangst goed na te kijken en de eventuele daarbij gebleken gebreken z.s.m. (binnen veertien dagen) schriftelijk of telefonisch te melden. Een verkeerd of beschadigd artikel kunt u ruilen in een van onze winkels of terugsturen naar ons retouradres. Wij vragen u hierbij gebruik te maken van onze retour- en ruilmethode.